Yritys

KB Ensiapukoulutus tarjoaa monipuolisen valikoiman ensiapukoulutusta yrityksille, yhteisöille ja yksityisille ihmisille. Panostamme käytännönläheiseen oppimiseen ja käytännön harjoitteluun pääasiallisesti asiakkaan tiloissa. Tarjoamme sekä räätälöityjä että SPRn materiaaliin perustuvia ensiapukursseja.
Päivitämme toimintaamme vastaamaan ajan vaatimuksia. Noudatamme mm. EFAM (European First Aid Manual) uusimpia ensiapu- ja elvytysohjeita.
Käytämme laadukkaita ja suosittuja opetusvälineitä, mm. Zoll AED Plus-defibrillaattoreita sekä AMBU A/S, Laerdal että Prestan-elvytysnukkeja.
Kouluttajamme ovat kokeneita ensiapupäivystäjiä eri toimialoilta. He panostavat käytännön opetuksen ja harjoitustehtäviin. Heillä on pitkä kokemus ensiaputehtävistä mm. palo-ja pelastustoiminnasta että vapaaehtoisjärjestöjen ensiapupäivystyksistä.
He ovat mm. usean vuoden ajan kehittäneet ja toteuttaneet ”Koulu- ja seurakuntaprojektin”, jossa jo yli 20.000 ihmistä ovat saaneet kouluympäristöön räätälöidyn hätäensiapukoulutuksen. Koulutetuista n. 25% ovat opettajia ja loput nuoria koululaisia (7-17). Koulutustapahtumia on vuosittain lähes 270.

Kouluttajat

Olen Kia Brummer, viiden lapsen äiti ja toimin yritykseni pää-ensiapukouluttajana. Minut laillistettiin sairaanhoitajaksi toukokuussa 1993. Erikoistuin ensin lapsi-, nuoriso- ja aikuispsykiatriaan. Tämän jälkeen olen erikoistunut diabetekseen kahden oman lapsen sairastumiseen vuoksi. Perheeseen kuuluu kaksi hypokoiraa (diabetesta sairastavan avustuskoiraa), jonka toisen kanssa olen suorittanut hypokoirakoulutuskurssin.

Vuodesta 2010 lähtien olen toiminut Suomen Johanniittain Ritarikunnan sairaanhoitajana ja Suomen Johanniittain Apu ry:ssä vapaaehtoisena eri ensiapu päivystys tehtävissä. Vuodesta 2014 olen Johan Nymanin kanssa toiminut ensiapukouluttajana esimerkiksi Suomen Johanniittain Apu ry:n ”Koulu-ja seurakunta projektissa”, jonka tavoitteena on kouluttaa opettajia, oppilaita ja seurakuntanuoria hätäensiaputaitoiseksi.

Olen käynyt SPR ensiapukouluttaja kurssin vuonna 2017 ja päivityskoulutuksen vuonna 2020. Minulla on ETK koulutus.

Koulutan suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Olen Johan Nyman ja toimin KB Ensiapukoulutuksen hallintopäällikkönä ja ensiapukouluttajana. Ensimmäiset alan koulutukset ja kokemukset sain vuonna 1989 aloittaessani työt Porvoon palolaitoksella. Tämän jälkeen olen kartuttanut koulutusta ja kokemusta lähinnä vapaaehtoisen palo- ja pelastustoimen saralla toimiessani ensiauttajana ja sammutusmiehenä v. 2006 lähtien. Vuodesta 2014 olen toiminut ensiapukouluttajana Suomen Johanniittain Apu ry:ssä. Olen mukana yhdistyksen koulu- ja seurakunta-projektissa, jonka tavoitteena on kouluttaa opettajia, oppilaita ja seurakuntanuoria hätäensiavun ihmeelliseen maailmaan.

Koulutan suomeksi, ruotsiksi, englanniksi, norjaksi ja saksaksi.