Koulutus

KB Ensiapukoulutus tarjoaa monipuolisen valikoiman ensiapukoulutusta yrityksille, yhteisöille ja yksityisille ihmisille. Panostamme käytännönläheiseen oppimiseen ja käytännön harjoitteluun pääasiallisesti asiakkaan tiloissa. Tarjoamme pääasiassa omia ja räätälöityjä ensiapukursseja, mutta asiakaan toivomuksen mukaisesti myös SPRn materiaaliin perustuvia ensiapukursseja.

Monipuoliset kurssit:

Kurssitarjontamme kattaa monipuolisesti alamme erilaiset kurssit. Olemme henkilöstömme taustan ja kokemuksen pohjalta erikoistuneet lasten ja nuorten sekä urheilijoiden ensiaputoimintaan. Tämän pohjalta olemme kehittäneet mm. omat kurssit lasten ja nuorten kanssa työskentelevien ammattilaisten tueksi. Uusin kurssimme on ”Urheiluseurojen ensiapukurssi”, jonka kohderyhmä on urheiluseurojen ja yhdistysten toimitsijat, jotka toimivat vapaaehtoisvoimin usein ilman aiempaa ensiapukoulutusta.

Missä koulutamme:

Koulutus järjestetään pääosin asiakkaan tiloissa, mutta tarvittaessa voimme pohtia sopivaa paikkaa yhdessä. Vastaamme koulutuksessa tarvittavista materiaalista ja välineistä. Halutessanne koulutuksessa käydään läpi myös oman toimipaikkanne ensiapuvälineitä ja niiden käyttöä.

Miten koulutamme:

Pääpaino koulutuksessa on käytännönläheinen oppiminen ja käytännön harjoittelu. Teoria ja fakta, yhdistettynä ihmisten omiin kokemuksiin ja ryhmä-/yksilöharjoituksiin, luovat vankan perustan oppimiseen. Tärkeä osa koulutusta on myös oikean asenteen ja itseluottamuksen rankentaminen, mikä luo edellytykset ihmisille uskaltaa auttaa.

Millä koulutamme:

Käytämme koulutuksessamme ainoastaan markkinoiden luotettavimpia ja suosituimpia koulutusvälineitä. Defibrillaattorimme on Zoll AED Plus-Trainer 2. Elvytysnukkemme ovat tanskalaisen Ambu A/Sn valmistamia sekä Prestan. Käytössämme meillä 3 eri nukkekokoa, eli aikuinen, lapsi/nuori (junior) ja vauva.
Ryhmien koko: ryhmäkoot koulutuksissamme ovat joko max. 15 henkilöä/kouluttaja tai max. 28 henkilöä/2 kouluttajaa.

Hinnat:

Hinnat ovat ilmaistu euroissa. Hinnat ovat alv 0 %.
Kouluttajan matkakulut veloitetaan valtion matkustussäännön mukaisesti.
Kurssien mahdollisista ylimääräisistä kustannuksista sovitaan erikseen ennen kurssia.

Kouluttajamme

Olen Kia Brummer, viiden lapsen äiti ja toimin yritykseni pää-ensiapukouluttajana ja toimitusjohtajana. Minut laillistettiin sairaanhoitajaksi toukokuussa 1993. Erikoistuin ensin lapsi-, nuoriso- ja aikuispsykiatriaan. Tämän jälkeen olen erikoistunut diabetekseen kahden oman lapsen sairastumiseen vuoksi.
Perheeseen kuuluu kaksi hypokoiraa (diabetes sairastavan avustuskoiraa), jonka toisen kanssa olen suorittanut hypokoirakoulutuskurssin. Vuodesta 2010 lähtien olen toiminut Suomen Johanniittain Ritarikunnan sairaanhoitajana ja Suomen Johanniittain Apu ry:ssä vapaaehtoisena eri ensiapupäivystys tehtävissä.

Vuodesta 2014 olen Johan Nymanin kanssa toiminut ensiapukouluttajana esimerkiksi Suomen Johanniittain Apu ry:n ”Koulu- ja seurakunta projektissa”, jonka tavoitteena on kouluttaa opettajia, oppilaita ja seurakuntanuoria hätäensiaputaitoiseksi. Olen käynyt SPR ensiapukouluttaja kurssin vuonna 2017 ja päivityskurssin vuonna 2020. Minulla on ETK koulutus. Koulutan suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.
Olen Johan Nyman ja toimin KB Ensiapukoulutuksen myyntipäällikkönä että ensiapukouluttajana. Ensimmäiset alan koulutukset ja kokemukset sain vuonna 1989 aloittaessani työt Porvoon Palolaitoksella. Tämän jälkeen olen kartuttanut koulutusta ja kokemusta lähinnä vapaaehtoisen palo- ja pelastustoimen saralla toimiessani ensiauttajana ja sammutusmiehenä v. 2006 lähtien.

Vuodesta 2014 olen toiminut ensiapukouluttajana Suomen Johanniittain Apu ry:ssä. Olen mukana yhdistyksen koulu- ja seurakunta-projektissa, jonka tavoitteena on kouluttaa opettajia, oppilaita ja seurakuntanuoria hätäensiavun ihmeelliseen maailmaan.
Koulutan suomeksi, ruotsiksi, englanniksi, norjaksi ja saksaksi.